do88 Teho-Välijäähdytin, BMW F-Sarja (B58) | F20 F22 F30 F32 (B58 Gen 1) - BMW - Mallikohtaiset | do88.fi

Tuote on lisätty ostoskoriin!

Product image

Jatka ostoksia
Siirry kassalle

Tuotekehitys tapahtuu tiloissamme, joka sijaitsee Nykvarnassa Tukholmassa

Nopeat toimitukset suoraan varastoltamme
Pätevä asiakastuki
Nopia toimitus
Asiakastuki

do88 Teho-Välijäähdytin, BMW F-Sarja (B58)

2219.60 EUR
Tuotenro: 
ICM-440-K
 
Lisää ostoskoriin
  • Nopeat toimitukset
  • Turvallinen osto
  • 14 pv avoin osto
Täydennä tuote
Tuotteen kuvaus

Paranna B58-moottorisi suorituskykyä do88:n Latausilman Viilentäjäpakosarjalla!

Tausta
B58-moottori, joka esiteltiin F-sarjassa, on osoittautunut todelliseksi helmi moottoriksi, joka pystyy korkeisiin tehoihin erinomaisella luonteella. Kuitenkin on olemassa muutamia heikkoja kohtia, jotka vaativat huomiota sekä suorituskyvyn että luotettavuuden kannalta. B58 on varustettu vesipiirillä jäähdytettävällä latausilmaviilennyksellä, joka on kytketty etuosassa sijaitsevaan lämmönsiirtimeen (vesiradiaattori). Lämmönsiirrin jäähdyttää veden, joka kiertää latausilman viilentimessä, mikä auttaa hajauttamaan lämpöä latausilmasta ennen kuin se päätyy moottoriin. Latausilman viilentäjä on integroitu B58:n imusarjaan, mikä tekee siitä monimutkaisen ja tiiviin rakenteen, joka vaatii tarkkuutta suunnittelussa ja toteutuksessa meiltä jälkimarkkinatuottajina.

Haasteet tehtaan komponenteissa
B58-moottorin virittäneiden omistajat kohtaavat usein nopean lämpötilan nousun latausilman jäähdytysjärjestelmässä, erityisesti kun ajoneuvoa käytetään radalla. Korkeammat imuilman lämpötilat voivat saada ECU:n pienentämään tehoja tai jopa siirtämään auton vikatilaan. Myös tavallinen vauhdikas katuajo voi aiheuttaa samankaltaisia ongelmia.

Lisäksi tehtaalla asennettu suoraruiskutusjärjestelmä, sen ilmeisistä eduista huolimatta, ei sovi korkean hevosvoiman sovelluksiin tai etanolijoustavan polttoaineen käyttöön. Jotta voidaan ruiskuttaa enemmän polttoainetta, monet päätyvät asentamaan porttiruiskutuksen välikiiloja imusarjan ja sylinterikannen väliin. Tämän ratkaisun haittapuolena on, että suuttimet sijoittuvat hassuun kulmaan. Tämän seurauksena polttoaine osuu imukanavien seiniin, mikä voi johtaa polttoaineen kertymiseen.

Kuten usein on, tehtaan komponentit voivat muodostua rajoittaviksi tekijöiksi kun tavoitellaan korkeita tehotasoja, erityisesti ilmavirran suhteen. Tehtaan (OE) imusarja on sellainen komponentti, joka ei vain rajoita ilmavirtausta, vaan myös aiheuttaa merkittävän riskin halkeamiselle korkeiden ahtopaineiden vuoksi, johtuen sen muovirakenteesta.


do88:n ratkaisu

Bar&Plate-ydin
Pakosarjamme sisältää Bar&Plate-tyyppisen ilmavesiytimen, jossa on tiheästi pinotut jäähdytysripat, tarjoten suuren lämmönsiirron. Ydin on tarkalleen 102 mm (4 tuumaa) paksu, maksimoiden sen tehokkuuden tässä erityisessä sovelluksessa. Sekä ilman että veden siipien ominaisuudet on huolellisesti arvioitu saavuttamaan ihanteellinen tasapaino optimaalisen jäähdytyksen ja ilmavirran välillä.

Innovatiivisesti suunnitellut valettavat loppusäiliöt
Latausilma ja jäähdytysvesi jakautuvat tasaisesti ytimen läpi huolellisesti suunniteltujen, valettujen loppusäiliöiden kautta. Näiden loppusäiliöiden kehitys sisälsi kattavan prosessin, joka sisälsi 3D-skannauksen, useita suunnitteluiteraatioita, joita seurasi Computational Fluid Dynamics (CFD) -analyysi ja 3D-tulostus, ennen lopullisen prototyypin saavuttamista. Valitsimme valettavat loppusäiliöt CNC-koneistuksen sijaan. Valaminen sallii monimutkaiset muodot, jotka palvelevat paremmin haluttua toimintoa. Meille maksimaalinen suoritus kyky voittaa bling-tekijän!

Moottorikannen yhteensopivuus
Kehitystyömme aikana tavoitteenamme oli säilyttää yhteensopivuus vakio moottorikanteen kanssa. Itsestään selvää on, että monet harrastajat haluavat säilyttää moottoritilan alkuperäisen ulkonäön jos mahdollista. Tätä silmällä pitäen, investoimme merkittävästi suunnittelutyöhön, jotta saisimme aikaan latausilman viilentäjän, joka ei vain merkittävästi paranna suorituskykyä, vaan myös antaa mahdollisuuden käyttää moottorikantta. Onnistuimme haastavassa tehtävässä sijoittaa pakosarjamme moottorikannen alle.

Lisäksi on mahdollista, pienin muutoksin, integroida myös ylimääräinen polttoainekiskomme. Tätä varten sekä moottorikannen että konepellin alla oleva äänenvaimennusmateriaali on poistettava. Lisäksi vakio moottorikannen kiinnitystapit on korvattava pidemmillä, jotka sisältyvät sarjaamme. Huomaa, että moottorikannen asentaminen tähän kohotettuun asentoon tuo sen erittäin lähelle konepeltiä; konepellin tukirakenteen lievää leikkausta tai muotoilua voidaan tehdä lisävälyksen saamiseksi. Olemme varmentaneet tämän yhteensopivuuden yksinomaan BMW 340i F30/F31 -malleissa.

Piru on yksityiskohdissa ja tähän mennessä tämä ainutlaatuinen ominaisuus erottaa do88-paketin kilpailijoista. Korkean suorituskyvyn rakennelmat tehdään yleensä harrastajien toimesta, jotka arvostavat ulkonäköä yhtä korkealle kuin puhdasta suorituskykyä ilman kompromisseja.


Avainominaisuudet

Monipuolinen Pakosarjan Suunnittelu: Polttoainesuihkutuksesta Tehomuutoksiin
Pakosarjamme ulostulotankki on esiasennettu lisäporttiruiskutusta varten. Erikoisvalmisteinen polttoainekisko, jossa on naaraspuoliset AN-8-kierteet, on saatavilla erikseen ostettuna ja se asentuu helposti ulostulotankkiin. Suunnittelimme sen yhteensopivaksi Injector Dynamics ID1050x-34-14 tai Bosch EV14XK (lyhyt) polttoainesuuttimien kanssa. Jos et käytä porttiruiskutusta, tarjoamme suuttimien sulkutulpat mukavuuttasi ajatellen. Lisäksi jokaisessa ulostulotankin sylinterikanavassa on 1/8” NPT-portti, joka soveltuu typpioksidille tai metanoliruiskutukselle - yleinen tehomuutos B58-moottorissa (tiivistetulpat sisältyvät).

Ekstra Mittaus- & Imuportit
Integroituna pakosarjan imutulotankin sivuun, do88 on sisällyttänyt kolmiporttisen levykkeen suoraan valukappaleeseen. Tämä ominaisuus tarjoaa joustavuuden mitata lisäparametreja tai toimia ylimääräisenä imuporttina. Jos et käytä näitä kolmea 1/8” NPT-porttia, tiivistetulpat sisältyvät toimitettuun laitteistopakettiin.

Edistynyt Lämmönhallinta
Imusarjan mukana toimitetaan erityinen lämpöeristesovitin, joka on suunniteltu eristämään alumiininen imusarja sylinterikannen aiheuttamalta lämmönsiirrolta. Tämä este alentaa tehokkaasti imuilman lämpötiloja (IAT´s), parantaa latausilman jäähdyttimen tehokkuutta ja auttaa minimoimaan lämpöongelmat. Toisin kuin OE-muovinen imusarja, do88:n imusarja on valmistettu alumiinista ja kestää korkeampia ahtopaineita. Lämpöeristesovitin vähentää lämmönsiirtoa, joka on tyypillistä alumiinikomponenteille. Sovittimessa on robusti tiiviste, joka on saavutettu erikoisvalmisteisilla, korkean määrityksen FKM-silikoni O-renkailla. Nämä O-renkaat on asennettu tarkkuuskoneistettuihin uriin, jolloin saadaan turvallinen istuvuus. Tämä lähestymistapa tarjoaa merkittävästi paremman tiivisteen verrattuna kilpailijoiden menetelmiin, jotka usein perustuvat vähemmän luotettaviin tiivistysaineisiin.

Tuotetiedot:

  • Käyttää korkeatehoista, Bar&Plate, ilma-vesi välisen jäähdyttimen ydintä, 102 mm (4”) paksu. 11 vesijäähdytysriviä, OE 6 riviä.
  • Alemmat sisääntuloputken ilman lämpötilat samanlaisissa olosuhteissa: 26°C verrattuna OEM 40°C. Tarkat luvut löytyvät diagrammeista tuotekuvien alla.
  • Kasvanut ilmavirtaus, pienempi paineenpudotus: @ 0,1 bar / 1,45 psi paineenpudotus: 873 CFM (615 CFM), 42% korkeampi! Tarkat CFM-arvot löytyvät diagrammeista tuotekuvien alla.
  • Huipputehonlisäys 5 hv! Mitattu autossa, jossa on bootmod3 Stage 2+ (BMW 340i 2017).
  • Suurin keskialueen teholisäys 18 hv!
  • Suurin vääntömomentin lisäys 28 Nm!
  • Suunniteltu SolidWorksissa käyttäen Computational Fluid Dynamics (CFD)-teknologiaa.
  • Helppo pääsy irti kierrettävään öljysuodattimeen nopeita öljynvaihtoja varten – ei tarvitse poistaa pakosarjaa joka öljynvaihdossa.
  • Integroitu sensorilevy, jossa kolme 1/8″ NPT-porttia lisäparametrien mittaamiseen (tiivistetulpat sisältyvät).
  • Valinnainen polttoainekisko (ei sisälly) ylimääräistä ylävirtaa varten porttiruiskutukseen.
  • Ruiskutustulpat jokaiseen sylinterikanavaan sisältyvät.
  • Yksittäiset 1/8″ NPT-portit jokaisen sylinterikanavan päällä typpioksidi- tai metanoliruiskutusta varten (tiivistetulpat sisältyvät).
  • Liitä ja käytä -suunnittelu, ei vaadi asennusmuutoksia.
  • Mukana toimitetaan kaikki välttämättömät kiinnikkeet eri komponenteille, kuten johtosarjat ja moottorin kansi.
  • Voidaan asentaa OE-moottorikannen kanssa. Sopii myös muokkauksen jälkeen, kun käytetään ylimääräistä porttiruiskutuspolttoainekiskoa (Vain varmistettu BMW 340i F30/F31 -malleissa).
  • Lämpöeristesovitin sisältyy, suunniteltu eristämään alumiininen imusarja sylinterikannen aiheuttamalta lämmönsiirrolta.
  • Erikoisvalmisteiset korkean määrityksen FKM-silikonitiivisteet sisältyvät sekä lämpöeristimeen että imusarjaan (yhteensä 12 kpl).
Sopii
BMW 1' M140i M140iX (F20 F21)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 09/2015 -

BMW 2' M240i M240iX (F22 F23)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 09/2015 -

BMW 3' 340i 340iX (F30 F31 F34)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 10/2014 -

BMW 4' 440i 440iX (F32 F33 F36)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 03/2015 -

BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 10/2015 -

BMW 6' 640i 640iX (G32)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 09/2016 -

BMW 7' 740i 740iX (G11 G12)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 10/2014 -

BMW X3 M40iX (G01)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 10/2016 -

BMW X4 M40iX (G02)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 03/2017 -
OE viite / Korvaa
11618603913

Lisukkeet:

Viimeksi näytetty: