do88 Teho-Välijäähdytin MERA, BMW F-Sarja (B58) | F20 F22 F30 F32 (B58 Gen 1) - BMW - Mallikohtaiset | do88.fi

Tuote on lisätty ostoskoriin!

Product image

Jatka ostoksia
Siirry kassalle

Tuotekehitys tapahtuu tiloissamme, joka sijaitsee Nykvarnassa Tukholmassa

Nopeat toimitukset suoraan varastoltamme
Pätevä asiakastuki
Nopia toimitus
Asiakastuki

do88 Teho-Välijäähdytin MERA, BMW F-Sarja (B58)

3561.53 EUR
Tuotenro: 
ICM-440-G
 
Lisää ostoskoriin
  • Nopeat toimitukset
  • Turvallinen osto
  • 14 pv avoin osto
Tuotteen kuvaus

Paranna B58-moottorisi suorituskykyä MERA do88 Charge Cooler -imusarjalla!

Tausta
F-sarjassa esitelty B58-moottori on osoittautunut todelliseksi helmioksi, joka kykenee korkeisiin tehoihin ja on luonteeltaan erinomainen. Moottorissa on kuitenkin muutamia heikkoja kohtia, jotka vaativat korjaamista sekä suorituskyvyn että luotettavuuden kannalta. B58:ssa on vesijäähdytteinen latausilmajäähdytin, joka on kytketty eteen sijoitetun lämmönvaihtimen (vesisäteilijän) kanssa. Lämmönvaihdin jäähdyttää latausilman jäähdyttimessä kiertävää vettä, mikä auttaa dissipating latausilman lämpöä ennen kuin se päätyy moottoriin. Latausilmajäähdytin on integroitu imusarjaan B58:ssa, mikä tekee siitä monimutkaisen ja tiheän rakenteen, joka vaatii tarkkuutta suunnittelussa ja toteutuksessa meiltä jälkimarkkinoiden tuottajilta.

Haasteet tehtaan komponenteissa
Viritettyjen B58-moottoreiden omistajat kohtaavat usein nopean lämmön kertymisen latausilmajäähdytysjärjestelmässä, erityisesti kun autoa käytetään radalla. Kohonneet imuilman lämpötilat voivat saada ECU:n vähentämään tehoja tai siirtymään jopa vikatilaan. Myös tavallinen innokas katuaajo voi aiheuttaa samankaltaisia ongelmia.

Lisäksi tehtaan asentama suorasuihkutusjärjestelmä, sen ilmeisistä eduista huolimatta, ei sovellu korkeatehoisiin sovelluksiin tai etanolin joustavaan polttoainekäyttöön. Lisää polttoainetta ruiskuttamaan monet kääntyvät asentamaan polttoainesuuttimen välilevyjä imusarjan ja sylinterikannen väliin. Tämän ratkaisun haittapuoli on se, että se sijoittaa suuttimet hankalaan kulmaan. Tämän seurauksena polttoaine osuu imukanavien seiniin, mikä voi johtaa polttoaineen lammikoitumiseen.

Kuten usein käy, tehtaan komponentit voivat muodostua rajoittaviksi tekijöiksi, kun pyritään korkeisiin tehotasoihin, erityisesti ilmavirran osalta. Tehtaan (OE) imusarja on sellainen komponentti, joka ei ainoastaan rajoita ilmavirtaa, vaan myös aiheuttaa merkittävän riskin halkeamiselle korkeissa ahtopaineissa muovirakenteensa vuoksi.


do88-ratkaisu

Tämä suorituskykyinen latausilmajäähdytin on osa MERA-valikoimaamme! MERA tarkoittaa enemmän, eli enemmän jäähdytystä, parempaa ilmavirtaa, enemmän suorituskykyä. Yksinkertaisesti, MERA!

Garrett Motorsport -ydin
MERA-imusarjamme sisältää Bar&Plate-muotoilun ilmavesiytimen, jonka on valmistanut arvostettu Garrett Motorsport ja joka asettaa alan standardin laadulle ja suorituskyvylle. Sen rakenne sisältää ohuita, tiheästi pinottuja jäähdytysripoja, jotka tarjoavat erityisen tehokkaan lämmönsiirron. Ydin on tarkalleen 102 mm (4 tuumaa) paksu, mikä maksimoi sen tehokkuuden tälle erityiselle sovellukselle. Sekä ilman että veden siipien ominaisuudet on arvioitu huolellisesti saavuttamaan ihanteellinen tasapaino optimaalisen jäähdytyksen ja ilmavirran välillä.

Innovatiivisesti suunnitellut valetut loppusäiliöt
Latausilma ja jäähdytysvesi jaetaan tasaisesti ytimen läpi huolellisesti suunnitelluilla, valetuilla loppusäiliöillä. Näiden loppusäiliöiden kehittäminen sisälsi kattavan prosessin, johon kuului 3D-skannaus, useita suunnitteluiteraatioita, jotka seurasivat Computational Fluid Dynamics (CFD) -analyysiä ja 3D-tulostusta, ennen kuin päädyttiin lopulliseen prototyyppiin. Valitsimme valetut loppusäiliöt CNC-koneistuksen sijaan. Valaminen mah dollistaa monimutkaiset muodot, jotka palvelevat paremmin haluttua toimintoa. Meille maksimaalinen suorituskyky menee bling-tekijän edelle!

Moottorikannen yhteensopivuus
Kehitystyömme aikana yksi tavoitteistamme oli säilyttää yhteensopivuus standardin moottorikannen kanssa. Sanomattakin on selvää, että monet harrastajat haluavat säilyttää moottoritilansa alkuperäisen ulkonäön, jos mahdollista. Tätä ajatellen investoimme merkittävästi suunnittelutyöhön, jotta latausilmajäähdytin ei ainoastaan toisi valtavaa suorituskyvyn parannusta, vaan myös mahdollistaisi moottorikannen käytön. Onnistuimme haastavassa tehtävässä majoittaa imusarjamme moottorikannen alle.

Lisäksi on mahdollista, muutoksilla, integroida myös lisäpolttoainekiskomme. Tätä varten sekä moottorikannen että konepellin alla oleva äänenvaimennusmateriaali on poistettava. Lisäksi standardin moottorikannen kiinnitystapit on korvattava pidemmillä, jotka sisältyvät sarjaamme. Huomaa, että moottorikannen asentaminen tähän korotettuun asentoon tuo sen hyvin lähelle konepeltiä; konepellin tukirakenteen kevyt leikkaaminen tai uudelleenmuotoilu voidaan tehdä lisäämään välystä. Olemme vahvistaneet tämän yhteensopivuuden yksinomaan BMW 340i F30/F31 -malleissa.

Piru piilee yksityiskohdissa ja tähän mennessä tämä ainutlaatuinen ominaisuus erottaa do88-sarjan kilpailijoista. Korkean suorituskyvyn rakentaminen on yleensä harrastajien tekemää, jotka arvostavat ulkonäköä yhtä paljon kuin puhdasta suorituskykyä ilman kompromisseja.


Avainominaisuudet

Monipuolinen imuaukon suunnittelu: polttoaineen ruiskutuksesta tehomuutoksiin
Imusarjamme ulostulotankki on esiasennettu tukemaan lisäporttipolttoaineruiskutusta. Mukana on mittatilaustyönä valmistettu polttoainekisko, jossa on naaras AN-8 -kierteet, ja se asentuu helposti ulostulotankkiin. Olemme suunnitelleet sen yhteensopivaksi Injector Dynamics ID1050x-34-14 tai Bosch EV14XK (lyhyt) polttoainesuuttimien kanssa. Jos et halua käyttää porttipolttoaineruiskutusta, tarjoamme ruiskutusaukkojen sulkutulpat mukavuutesi vuoksi. Lisäksi jokaiseen sylinteriin ulostulotankissa on 1/8” NPT-portti, joka soveltuu typpioksidille tai metanoliruiskutukselle - yleinen tehonlisäys B58-moottorille (tiivistystulpat sisältyvät).

Lisämittaus- ja alipaineportit
Imusarjan sisääntulotankin sivuun integroituna, do88 on sisällyttänyt kolmella portilla varustetun alustan suoraan valettuna. Tämä ominaisuus tarjoaa joustavuuden mitata lisäparametreja tai toimia ylimääräisenä alipainelähteenä. Jos et halua käyttää näitä kolmea 1/8” NPT-porttia, tiivistystulpat sisältyvät mukana toimitettuun laitteistosarjaan.

Edistynyt lämmönhallinta
Imusarjan mukana toimitetaan erityinen lämpöestin, joka on suunniteltu eristämään alumiininen imusarja johtavasta lämmönsiirrosta sylinterin päästä. Tämä este alentaa tehokkaasti imuilman lämpötiloja (IAT´), tehostaa latausilman jäähdyttimen tehokkuutta ja minimoi lämpökuorman ongelman. Toisin kuin OE-muovinen imusarja, do88 imusarja on valmistettu alumiinista, joka kestää korkeampia ahtopaineita. Lämpöestin vähentää johtavan lämmönsiirron, joka on tyypillistä alumiinikomponenteille. Eristin sisältää robustin tiivisteen, joka saavutetaan mittatilaustyönä valmistettujen, korkean erittelyn mukaisilla FKM-silikonitiivisteillä. Nämä O-renkaat on asennettu tarkkuusjyrsittyihin uraan tiukan sovituksen takaamiseksi. Tämä lähestymistapa tarjoaa huomattavasti paremman tiivisteen verrattuna muihin kilpailijoiden menetelmiin, jotka usein luottavat vähemmän luotettaviin tiivistysaineisiin.

Mukana tulpat ja korkit imusarjan muokkaukseen
Jos haluat tiivistää kampikammion alipaineen yhteyden imusarjan ulostulotankissa, siihen on mukana erityinen tulppa. Lisäksi korkki on mukana sulkemaan polttoainesäiliön tuuletuslinjan liitäntä imusarjan sisääntulotankissa. Nämä portit on yleensä estetty suurempia tuottoja varten, joten ne sisältyvät sarjaan.


Tuotetiedot:

  • Käyttää korkean suorituskyvyn, moottoriurheiluluokan, Bar&Plate, ilma-vesi välijäähdyttimen ydintä Garrettilta, 102 mm (4”) paksu. 11 vesijäähdytysriviä, OE 6 riviä.
  • Alemmat sisääntuloputken ilman lämpötilat samanlaisissa olosuhteissa: 23°C verrattuna OEM 40°C. Tarkat luvut löytyvät diagrammeista tuotekuvien alla.
  • Kasvanut ilmavirtaus, pienempi paineenpudotus: @ 0,1 bar / 1,45 psi paineenpudotus: 874 CFM (615 CFM), 42% korkeampi! Tarkat CFM-arvot löytyvät diagrammeista tuotekuvien alla.
  • Huipputehonlisäys 5 hv! Mitattu autossa, jossa on bootmod3 Stage 2+ (BMW 340i 2017).
  • Suurin keskialueen teholisäys 18 hv!
  • Suurin vääntömomentin lisäys 28 Nm!
  • Suunniteltu SolidWorksissa Computational Fluid Dynamics (CFD) -menetelmillä.
  • Helppo pääsy spin-off öljynsuodattimeen nopeita öljynvaihtoja varten – imusarjaa ei tarvitse irrottaa joka öljynvaihdossa.
  • Integroitu anturialusta kolmella 1/8″ NPT-portilla lisäparametrien mittaamiseen (tiivistystulpat sisältyvät).
  • Mukana polttoainekisko (sisältyy MERA-versioon) lisäyliruiskutusta varten.
  • Yksittäisten sylintereiden ruiskutustulpat sisältyvät.
  • Yksittäiset 1/8″ NPT-portit jokaisen sylinterin päällä typpioksidille tai metanoliruiskutukselle (tiivistystulpat sisältyvät).
  • Liitä-ja-käytä-suunnittelu, ei vaadi asennusmuutoksia.
  • Mukana ovat kaikki välttämättömät telineet eri komponenteille, kuten johtosarjoille ja moottorin peitteelle.
  • Voidaan asentaa OE-moottorikannen kanssa. Sopii myös muokkauksilla, kun käytetään lisäporttipolttoaineruiskutuskiskoa (Vain vahvistettu BMW 340i F30/F31 mallissa).
  • Lämpöestin sisältyy, suunniteltu eristämään alumiininen imusarja johtavasta lämmönsiirrosta sylinterin päästä.
  • Mittatilaustyönä valmistetut korkean erittelyn mukaiset FKM-silikonitiivisteet sisältyvät sekä lämpöestimeen että imusarjaan (yhteensä 12 kpl).
Sopii
BMW 1' M140i M140iX (F20 F21)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 09/2015 -

BMW 2' M240i M240iX (F22 F23)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 09/2015 -

BMW 3' 340i 340iX (F30 F31 F34)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 10/2014 -

BMW 4' 440i 440iX (F32 F33 F36)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 03/2015 -

BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 10/2015 -

BMW 6' 640i 640iX (G32)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 09/2016 -

BMW 7' 740i 740iX (G11 G12)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 10/2014 -

BMW X3 M40iX (G01)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 10/2016 -

BMW X4 M40iX (G02)
Moottori: B58 Gen 1
Vuosimallit: 03/2017 -
OE viite / Korvaa
11618603913

Lisukkeet:

Viimeksi näytetty: