do88 Teho-Välijäähdytin, BMW G-Sarja (B58) / Totyota GR Supra A90 | | do88.fi

Tuote on lisätty ostoskoriin!

Product image

Jatka ostoksia
Siirry kassalle

Tuotekehitys tapahtuu tiloissamme, joka sijaitsee Nykvarnassa Tukholmassa

Nopeat toimitukset suoraan varastoltamme
Pätevä asiakastuki
Nopia toimitus
Asiakastuki

do88 Teho-Välijäähdytin, BMW G-Sarja (B58) / Toyota GR Supra A90

2219.48 EUR
Tuotenro: 
ICM-430-K
 
Lisää ostoskoriin
  • Nopeat toimitukset
  • Turvallinen osto
  • 14 pv avoin osto
Täydennä tuote
Tuotteen kuvaus

Paranna B58-moottorisi suorituskykyä do88 Latausilmajäähdyttimen avulla!

Tausta
B58-moottori, joka esiteltiin F-sarjassa muutama vuosi sitten, on osoittautunut todelliseksi helmeksi. Se on korkeatehoinen ja luonteeltaan mainio. Kuitenkin moottorissa on joitakin heikkoja kohtia, jotka vaativat huomiota niin suorituskyvyn kuin luotettavuudenkin osalta. B58 on varustettu vesilta-ilmaan latausilmajäähdyttimellä, joka on yhdistetty etusijoitetulla lämmönsiirtimellä (vesiradiattori). Lämmönsiirrin jäähdyttää veden, joka kiertää latausilmajäähdyttimen läpi ja auttaa näin dissipating lämpöä latausilmasta ennen kuin se päätyy moottoriin. Latausilmajäähdytin on integroitu sisääntuloputkessa B58:ssa, mikä tekee siitä monimutkaisen ja tiiviin rakenteen ja vaatii tarkkuutta suunnittelussa ja toteutuksessa meiltä jälkimarkkinoiden valmistajilta.

Haasteet tehdaskomponenteissa
B58-moottoreiden omistajat kohtaavat usein nopean lämpökuormituksen latausilmajäähdytysjärjestelmässä, erityisesti kun autoa käytetään rata-ajoissa. Kohonnut sisääntuloputken lämpötila saattaa saada moottorinohjausyksikön (ECU) vähentämään tehontuotantoa tai siirtämään auton vikatilaan. Myös normaali kiihkeä katua ajo voi aiheuttaa samankaltaisia ongelmia.

Lisäksi tehdasasennettu suorasuihkutusjärjestelmä, sen selvistä eduista huolimatta, ei sovellu korkean hevosvoiman sovelluksiin tai etanolipolttoaineen käyttöön. Jotta voitaisiin ruiskuttaa enemmän polttoainetta, monet asentavat polttoainesuihkuttimien välilevyjä sisääntuloputken ja sylinterin kannen väliin. Tämän ratkaisun haittapuolena on se, että suuttimet asettuvat hassuun kulmaan. Tämän seurauksena polttoaine osuu sisääntuloputken seiniin, mikä johtaa mahdolliseen polttoaineen lammikoitumiseen.

Kuten usein on, tehdaskomponentit voivat olla rajoittavia tekijöitä, kun pyritään korkeaan tehontuotantoon, erityisesti ilmavirran suhteen. Tehdasasennettu (vakio) sisääntuloputki on tällainen komponentti, joka ei ainoastaan rajoita ilmavirran kulkua vaan myös asettaa suuren riskin halkeamiselle korkean ahtopaineen alla, johtuen sen muovirakenteesta.


do88 ratkaisu

Bar&Plate ydin
Meidän järjestelmässämme on Bar&Plate suunnittelun ilma-vesi ydin, joka sisältää tiiviisti pakatut jäähdytysrivat ja tarjoaa siten erinomaisen lämmönsiirron. Ydin on tarkalleen 102 mm (4 tuumaa) paksu, mikä maksimoi sen tehokkuuden tässä erityisessä sovelluksessa. Sekä ilman että veden siivekkeiden ominaisuudet on arvioitu huolellisesti saavuttaakseen ihanteellisen tasapainon optimaalisen jäähdytyksen ja ilmavirran välillä.

Innovatiivisesti suunnitellut valurautaiset loppusäiliöt
Latausilma ja jäähdytysvesi jaetaan tasaisesti ytimen läpi huolellisesti suunniteltujen, valurautaisten loppusäiliöiden kautta. Näiden loppusäiliöiden kehittäminen vaati kattavan prosessin, joka sisälsi 3D-skannauksen, useita suunnitteluiteraatioita, Computational Fluid Dynamics (CFD) analyysin ja 3D-tulostuksen, ennen kuin päädyttiin lopulliseen prototyyppiin. Valitsimme valurautaiset loppusäiliöt CNC-koneistuksen sijaan. Valaminen mahdollistaa monimutkaiset muodot, jotka palvelevat paremmin toivottua toimintaa. Mielestämme maksimaalinen suorituskyky menee ulkonäön edelle!

Moottorikotelon yhteensopivuus
Yksi keskeinen tavoite do88 Latausilmajäähdyttimen kehityksessä oli varmistaa sen yhteensopivuus vakio moottorikotelon kanssa. On itsestäänselvää, että harrastajat haluavat säilyttää moottoritilansa alkuperäisen ulkonäön, jos mahdollista. Tämän mielessä pitäen investoimme merkittävästi suunnitellaksemme latausilmajäähdyttimen, joka ei vain tarjoa valtavaa suorituskyvyn parannusta, mutta myös mahtuu moottorikotelon alle. Onnistuimme jopa haastavassa tehtävässä saada lisäpolttoaine kisko mahtumaan moottorikotelon alle. Pienet yksityiskohdat ratkaisevat ja tähän mennessä tämä ainutlaatuinen ominaisuus erottaa do88-sarjan kilpailijoista. Korkeatehoiset rakennelmat tehdään usein harrastajien toimesta, jotka arvostavat ulkonäköä yhtä paljon kuin suorituskykyä, ilman kompromisseja.

Pääominaisuudet

Monipuolinen Pakosarjan Suunnittelu: Polttoaineen Ruiskutuksesta Tehonlisäyksiin
Ulostulotankkimme on esiasetettu huomioimaan lisäportin polttoaineen ruiskutus. Erikoisvalmistettu polttoainekisko, jossa on naaras AN-8 -kierteet, on erikseen ostettavissa ja asentuu helposti ulostulotankkiin. Olemme suunnitelleet sen yhteensopivaksi Injector Dynamics ID1050x-34-14 tai Bosch EV14XK (lyhyt) polttoainesuuttimien kanssa. Jos et halua käyttää porttiruiskutusta, tarjoamme suuttimien tulppia helpottamaan asennusta. Lisäksi jokaisen sylinterin ulostuloputki on varustettu 1/8" NPT-portilla, joka soveltuu nitron tai metanolin ruiskutukseen – yleinen tehonlisäys B58-moottoreille (tiivistetulpat sisältyvät).

Lisämittaus- & Alipaineportit
Manifoldin sisääntulotankin sivuun integroituna, do88 on lisännyt 3-porttisen alustan suoraan valettuna. Tämä ominaisuus tarjoaa joustavuuden mitata lisäparametreja tai toimia ylimääräisenä alipaineen lähteenä. Jos et halua käyttää näitä kolmea 1/8" NPT-porttia, tiivistetulpat sisältyvät mukana tulevaan putkisarjaan.

Kaksi 1/8" BSPT-porttia on strategisesti sijoitettu takaosan vesitankin päälle. Näillä porteilla on kaksi toimintoa. Ne voidaan käyttää sekä sisääntulo- että ulostuloveden lämpötilojen valvontaan, mutta ne toimivat myös ilmanpoistopisteinä, jotta kaikki ilma saadaan tehokkaasti poistettua sisääntuloputkesta. Mukavuutesi vuoksi, 1/8" BSPT-tulpat sisältyvät mukana tulevaan putkisarjaan.

Edistynyt Lämmönhallinta
Sisääntuloputkeen sisältyy erityinen lämpöeristesovitin, joka on suunniteltu eristämään alumiinista sisääntuloputkea johtavan lämmönsiirron sylinteripäästä. Tämä este alentaa tehokkaasti sisääntulon ilman lämpötiloja (IAT:t), parantaa latausilman jäähdyttimen tehokkuutta ja minimoi lämpökuorman ongelman. Toisin kuin vakio ilmansuodatinkotelo, do88:n sisääntuloputki on valmistettu alumiinista, joka kestää korkeampia ahtopaineita. Lämpöeriste vähentää johtuvaa lämmönsiirtoa, joka on tyypillistä alumiinikomponenteille. Eristeessä on erittäin tiivis tiiviste, joka saavutetaan erikoisvalmistetulla, korkealaatuisella FKM-silikonista valmistetulla O-renkaalla. Nämä O-renkaat on asennettu tarkkuusjyrsittyihin uriin varmistaen tiiviin sovituksen. Tämä menetelmä tarjoaa huomattavasti paremman tiivistyksen verrattuna muihin kilpailijoiden menetelmiin, jotka usein perustuvat vähemmän luotettaviin tiivistysaineisiin.

Tuotetiedot:

  • Käyttää korkeatehoista, Bar&Plate, ilma-vesi -välijäähdytintä, 102 mm (4") paksu. 11 vesijäähdytysriviä, OE 6 riviä.
  • Alemmat sisääntuloputken ilman lämpötilat samanlaisissa olosuhteissa: 26°C verrattuna OEM 41°C. Tarkat luvut löytyvät diagrammeista tuotekuvien alla.
  • Kasvanut ilmavirtaus, pienempi paineenpudotus: @ 0,1 bar / 1,45 psi paineenpudotus: 873 CFM (595 CFM), 47% korkeampi! Tarkat CFM-arvot löytyvät diagrammeista tuotekuvien alla.
  • Huipputehonlisäys 5 hv! Mitattu autossa, jossa on bootmod3 Stage 2+ (BMW 340i 2017).
  • Suurin keskialueen teholisäys 18 hv!
  • Suurin vääntömomentin lisäys 28 Nm!
  • Suunniteltu SolidWorksissa Computational Fluid Dynamics (CFD) -menetelmällä.
  • Helppo pääsy kiertävään öljynsuodattimeen nopeisiin öljynvaihtoihin – ei tarvetta poistaa pakosarjaa joka öljynvaihdossa.
  • Integroitu anturialusta kolmella 1/8" NPT-portilla lisäparametrien mittaukseen (tiivistetulpat sisältyvät).
  • Valinnainen polttoainekisko (ei sisälly) ylimääräistä yläsyöttöruiskutusta varten.
  • Jokaiseen sylinterin ulostuloon sisältyy ruiskutustulpat.
  • Yksittäiset 1/8" NPT-portit jokaisen sylinterin ulostulossa nitron tai metanolin ruiskutusta varten (tiivistetulpat sisältyvät).
  • Yksittäiset 1/8" BSPT-venttiilin portit sekä sisääntulo- että ulostuloveden yhteyksille pakosarjan takana helpottamaan ilmanpoistoa järjestelmästä (tiivistetulpat sisältyvät).
  • Liitä ja käytä -suunnittelu, ei vaadi asennukseen muutoksia.
  • Sisältää kaikki tarvittavat kiinnikkeet eri komponenteille, kuten johdinsarjoille ja moottorin suojukseen.
  • Voidaan asentaa OE- tai jälkimarkkinamoottorin suoj auksilla (OE-liitännöillä). Sopii jopa pienillä muutoksilla, kun käytetään ylimääräistä porttiruiskutuksen polttoainekiskoa.
  • Lämpöeristesovitin sisältyy, suunniteltu eristämään alumiininen sisääntuloputki johtavasta lämmönsiirrosta sylinteripäästä.
  • Erikoisvalmistetut korkealaatuiset FKM-silikonista valmistetut O-renkaat sisältyvät sekä lämpöeristeeseen että sisääntuloputkeen (yhteensä 12 kpl).
Sopii
Toyota GR Supra MK5 (A90)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2019 -

BMW 2' M240i M240iX (G42)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2021 -

BMW 3' M340i M340iX (G20 G21)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW 4' M440i M440iX (G22 G23 G26)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2021 -

BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW 6' 640i 640iX (G32)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW 7' 740i 745e (G11 G12)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW 8' 840i 840iX (G11 G12)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW X3 M40iX (G01)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW X4 M40iX (G02)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW X5 40iX (G05)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2017 -

BMW X6 40iX (G06)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW X7 40iX (G07)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2017 -

BMW Z4 M40i (G29)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2017 -
OE viite / Korvaa
11618647977

Lisukkeet:

Viimeksi näytetty: