Ostoehdot

Tuote on lisätty ostoskoriin!

Product image

Jatka ostoksia
Siirry kassalle

Tuotekehitys tapahtuu tiloissamme, joka sijaitsee Nykvarnassa Tukholmassa

Nopeat toimitukset suoraan varastoltamme
Pätevä asiakastuki
Nopia toimitus
Asiakastuki

 YLEISET EHDOT

1. Yleistä

  1. Näitä yleisiä ehtoja ("Ehdot") sovelletaan, kun sinä tai edustamaasi oikeushenkilö ("Asiakas") tekee tilauksen do88 AB :ltä (do88 tai "me") do88-sivustolla, joka on suunnattu sinulle, joka olet joka Ruotsin ulkopuolella ("Verkkosivusto"), puhelimitse tai sähköpostitse. Löydät yksityiskohtaiset yhteystiedot sekä lisätietoja do88:sta verkkosivustolta.
  2. Sekä oikeushenkilöt että yksityishenkilöt voivat tehdä tilauksia. Ehdot koskevat sekä kuluttajia että oikeushenkilöitä. Huomaa, että ehdot eroavat joiltakin osin riippuen siitä, teetkö tilauksen kuluttajana vai oikeushenkilön edustajana.
  3. do88 on ruotsalainen yritys, joka on niin Ruotsin kuin EU säännösten ja direktiivien alainen. Lisäksi do88 pyrkii aina noudattamaan kuluttaja-asiakkaan asuinmaan pakollisia kuluttajansuojalakeja ja -määräyksiä. do88 ei voi taata, että nämä Ehdot noudattavat kaikkia sovellettavia kuluttajansuojalakeja. Mikään näistä ehtoissa ei sulje pois tai rajoita do88:n vastuuta kaikkien sellaisten seikkojen osalta, joita do88:n olisi lainvastaista rajoittaa tai sulkea pois vastuuta sovellettavan pakollisen lain mukaan.
  4. do88:lla on oikeus kieltää kaikki ostot henkilöltä, jolla ei ole sovellettavan pakollisen lain mukaan asuinmaassaan oikeutta tehdä sopimuksia, jotka koskevat do88:n myymien tuotteiden ostoa, esim. yleensä alle 16 tai 18-vuotiaalta. Tekemällä tilauksen do88:lta vahvistat, että sinulla on laillinen oikeus ja kyky tehdä sitova sopimus do88:n kanssa.

2. Sopimus ja tilaus

  1. Sinun on hyväksyttävä Ehdot tehdäksesi oston. Asiakas, joka on tilannut tilauksen puhelimitse tai sähköpostilla, saa Ehdot yhdessä tilausvahvistuksen kanssa. Mikäli asiakas ei viipymättä vastusta Ehtoja, katsotaan asiakkaan hyväksyneen Ehdot. Hyväksymällä Ehdot sitoudut noudattamaan niitä omalla tililläsi soveltuvin osin. Jos edustat oikeushenkilöä, hyväksyt ehdot myös oikeushenkilön puolesta ja vakuutat, että sinulla on valtuudet hyväksyä nämä Ehdot sekä ostokset, jotka olet tehnyt oikeushenkilön eli asiakkaan puolesta.
  2. Tehdessäsi tilauksen, astuu sopimus voimaan asiakkaan (eli sinun tai edustamasi oikeushenkilön) ja do88:n välille. Tilauksen yhteydessä do88 lähettää tilausvahvistuksen asiakkaalle. do88 suosittelee asiakasta tallentamaan tilausvahvistuksen do88:n asiakaspalveluun yhteydenottoa varten. do88 pidättää oikeuden tietyissä tapauksissa kieltää tai muuttaa tilausta (esimerkiksi jos olet antanut vääriä henkilötietoja).
  3. Voit ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi. Yhteystietomme löytyvät verkkosivustolta.

3. Tuotetiedot jne.

  1. do88:n myymät tuotteet täyttävät kaikki pakolliset ruotsalaiset standardit, sertifikaatit ja lakisääteiset vaatimukset. do88 ei ole vastuussa siitä, että do88:n myymät tuotteet ovat muiden maiden standardien, sertifikaattien, lakisääteisten vaatimusten tai muiden vastaavien vaatimusten mukaisia. Huomaa soveltamisala kuvattuna jäljempänä olevassa lausekkeessa1.
  2. do88 varaa itselleen oikeuden loppuunmyytyyn tuotteeseen, kaikkiin kuva- ja kirjoitusvirheisiin verkkosivustolla, mainoksissa tai markkinointimateriaalissa esim. tuotekuvauksessa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet sekä väärät hinnat tai virheelliset tiedot siitä, onko tuote varastossa. do88:lla on oikeus korjata tällaiset virheet ja muuttaa tai päivittää verkkosivustolla olevia tietoja, milloin tahansa. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on asetettu virheellinen hinta, do88 ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa asiakkaan hyväksyntää tai korjattua hintaa, ennen kuin do88 jatkaa tilauksen käsittelyä.
  3. Verkkosivuston, mainosten ja muiden markkinointimateriaalien kuvia tulee yksinomaan pitää kuvituksena. Näiden kuvitusten ei voida taata kuvaavan vastaanottamiesi tuotteiden tarkkaa lukumäärää, eikä tuotteen tarkkaa ulkonäköä, ominaisuuksia tai alkuperää. do88 ei ole vastuussa kolmannen osapuolen toimittamista tiedoista.
  4. Verkkosivut tietoja suojaavat muun muassa immateriaalioikeudet ja markkinointilainsäädäntö. Tämä tarkoittaa, että tavaramerkkejä, kauppanimiä, tuotenimiä, kuvia ja grafiikkaa, muotoilua, ulkoasua ja tietoa tuotteista, palveluista ja muusta sisällöstä ei saa kopioida tai käyttää ilman do88:n tai sen lisenssinantajien etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.

4. Hinnat, maksut ja maksaminen

  1. Tilausta tehdessä, verkkosivustolla ilmoitetut hinnat ovat voimassa, jollei toisin ole sovittu tai olosuhteet selkeästi toisin sano. do88 voi oman harkintansa mukaan muuttaa hintoja asiakkaalle, joka on oikeushenkilö, ilmoittamalla asiakkaalle kirjallisesti.
  2. Hinnat verkkosivustolla eivät sisällä maksu- ja toimituskuluja, laskutus- tai käsittelymaksuja, pakkauskuluja ja / tai tulleja. Jos asiakas asuu EU:n ulkopuolisessa maassa, ja / tai kun tilatut tuotteet toimitetaan EU:n ulkopuoliseen maahan, voi tilauksesta koitua lisämaksuja ja veroja.
  3. do88 pyrkii määrittämään lisäkulut verkkosivuillaan, mutta voi taata sen vain tuotteille, jotka on ostanut EU:n alueella asuva asiakas.
  4. Asiakas voi maksaa ostoksensa verkkosivuston maksuvaihtoehdoilla. do88 pidättää oikeuden olla tarjoamatta aina kaikkia maksutapoja asiakkaalle. Huomaa, että kaikki maksuvaihtoehtojen rajoitukset ilmoitetaan verkkosivustolla.

5. Kampanjat ja tarjoukset

do88 voi ajoittain tarjota kampanjoita, joissa on näitä Ehtoja edullisemmat ehdot, esimerkiksi maksujen tai kuljetuksen osalta. Näitä edullisempia ehtoja sovelletaan niin kauan kuin kampanja on aktiivinen ja kampanjan yhteydessä do88:n mainitsemille tuotteille. do88 pidättää itsellään oikeuden, milloin tahansa peruuttaa tällaiset kampanjat. Kampanjan lopettamisen tai peruuttamisen jälkeen näitä Ehtoja sovelletaan ilman muutoksia. Tiettyihin tuotteisiin liittyvät tarjoukset ovat voimassa rajallisen ajan ja tuotteen ollessa varastossa.

6. Toimitus ja kuljetus

  1. Hinnat eivät sisällä lähetys- ja toimituskuluja. Ne lisätään tilauksen yhteydessä verkkosivuston ilmoituksen mukaisesti. Huomaa, että toimitusrajoituksia saattaa esiintyä.
  2. do88 ei ole vastuussa tuotteista kuljetuksen aikana.
  3. Varastossa olevat tuotteet lähetetään yleensä tilauspäivänä, jos tilaus on tehty ennen kello 14.00 (GMT+1 talviaikaa ja GMT+2 kesäaikaa). Toimitusaika voi vaihdella valitsemasi toimitustavan ja toimituspaikan mukaan. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksessa. Poikkeavuuksia voi tapahtua tietystä ajankohdasta riippuen. Jos asiakas on tilannut tuotteen, joka on tilapäisesti loppu, tai se tehdään mittatilauksena tai se on tuote, jota ei varastoida, toimitusaika on pidempi kuin varastossa oleville tuotteille. Asiakkaalle ilmoitetaan mahdollisista ongelmista, jotka viivästyttävät toimitusta.
  4. Asiakkaan on, riippuen valitusta maksu- ja toimitustavasta, noudettava, haettava tai vastaanotettava pakkaus do88:n tai kuljetusliikkeen antamien ohjeiden mukaisesti. Valitusta toimitusratkaisusta riippuen asiakas saa ilmoituksen siitä, mistä ja milloin paketti voidaan hakea tai vastaanottaa. Lunastamattomista tai vastaanottamattomista paketeista veloitetaan yksityiseltä kuluttajalta maksu tuotteiden palautumisesta, joka vastaa tuotteiden lähetys- ja toimituskustannuksia. Asiakkaan, joka on oikeushenkilö, veloitetaan lähetys- ja toimituskustannuksia vastaava maksu tuotteiden palauttamisesta sekä kiinteä maksu verkkosivustolla ilmoitetun summan mukaisesti.
  5. Asiakkaan, joka on oikeushenkilö, on tarkastettava ja palautettava virheelliset tai vahingoittuneet tuotteet (mukaan lukien kuljetuksessa vaurioituneet tuotteet) verkkosivuston tietojen mukaisesti. Kuluttajille sovelletaan valituksia koskevia sääntöjä, jotka on ilmoitettu jäljempänä olevassa lausekkeessa8.
  6. Epäonnistuneen toimitusyrityksen jälkeen do88:llä on oikeus irtisanoa osapuolten välinen sopimus välittömästi. Kun sovellettavissa, do88 palauttaa kaikki asiakkaan tekemät maksut. do88 voi edellä esitetyn mukaisesti vähentää paluulähetyksen ja tullien aiheuttamat kulut takaisinmaksusta asiakkaalle.
  7. do88 ei toimita tilattuja tuotteita, jos asiakas haluaa tuotteen toimitettavan osoitteeseen maahan tai alueelle, jonne do88:n on laitonta toimittaa (esimerkiksi kauppasaarto), jossa on sota, konflikti tai millainen epävakaus tahansa. Huomioithan, että do88:lla voi olla rajallinen mahdollisuus tarjota toimitusta saariin tai muihin paikkoihin, jonne ei ole kiinteitä siltayhteyksiä tai minne maailmanlaajuiset kuljetusliikkeet eivät tavanomaisesti toimita. Jos sinulla on kysyttävää siitä, toimittaako do88 osoitteeseesi vai ei, ota yhteyttä do88:n asiakaspalveluun. Lisää tietoa saat myös verkkosivuilta.
  8. do88:n ei tarvitse ilmoittaa syytä, miksi se kieltäytyy toimittamasta tuotteita tiettyyn osoitteeseen, tämä määräytyy do88:n harkinnan mukaan. Jos do88 käyttää oikeuttaan kieltäytyä tilattujen tuotteiden toimittamisesta, osapuolten välinen sopimus mitätöidään automaattisesti kokonaan tai osittain. Kaikki asiakkaan suorittamat maksut tuotteista, joita do88 ei toimita yllä olevan mukaisesti, do88 maksaa takaisin asiakkaalle.

7. Peruuttamisoikeus

  1. Etämyynnissä kuluttaja-asiakkaalle sovelletaan 14 päivän peruuttamisoikeutta EU:n kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Peruuttamisoikeus tarkoittaa sitä, että sinulla kuluttajana on oikeus peruuttaa ostos ilmoittamalla siitä 14 päivän kuluessa siitä, kun sinä tai määrittämäsi henkilö on vastaanottanut tilatun tuotteen (peruuttamisaika), katso jäljempänä. Huomaa, että tämä lauseke 7 ei koske yritysasiakkaita.
  2. Jos päätät peruuttaa ostoksen ja haluat täyden korvauksen tuotteesta, et saa käsitellä tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnon selvittämiseksi. Jos tuotetta käsitellään enemmän, on do88:lla oikeus vähentää tuotteen tällaisen käsittelyn aiheuttama heikentynyt arvo, katso jäljempänä oleva lauseke7.
  3. Peruuttamisoikeus ei koske tuotetta, joka on valmistettu asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai muutoin on selvästi yksilöity, esim. putket tai muut tuotteet, jotka on leikattu tai mukautettu asiakkaan pyyntöjen mukaisesti.
  4. Jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi ajoissa ennen peruuttamisajan päättymistä, lähetä selkeä ja täsmällinen viesti do88:lle, jossa ilmoitetaan, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Helpottaaksesi peruuttamista, suosittelemme ottamaan yhteyttä do88:n asiakaspalveluun verkkosivustolla. Asiakkaan on ilmoitettava viestissä nimi, osoite sekä muita asiaa koskevia tietoja, esim. tilausnumero, tilauspäivämäärä sekä mikäli tilattuja tuotteita on useita – mitkä tuotteista halutaan peruuttaa. Asiakas voi myös täyttää ja lähettää meille peruuttamislomakkeen käyttääkseen peruuttamisoikeuttaan. Lomake löytyy verkkosivustolta.
  5. Käyttääksesi peruuttamisoikeuttasi ajoissa ennen peruuttamisajan päättymistä riittää, että ilmoitat haluavasi käyttää peruuttamisoikeuttasi.
  6. Käyttäessäsi peruuttamisoikeutta, sinun on maksettava palautusta koskevat kustannukset. Lisäksi olet vastuussa tuotteen kunnosta sen vastaanottamisen ja palautuslähetyksen välisenä aikana. do88 suosittelee, että lähetät tuotteen hyvin pakattuna sen alkuperäisessä laatikossa ja / tai pakkauksessa. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona do88 on vastaanottanut ilmoituksen, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Palautukset on tehtävä do88:lle verkkosivustolla määriteltyjen menettelyjen mukaisesti.
  7. Kun käytät peruuttamisoikeutta, do88 korvaa sinulle palautetun tuotteen. do88:lla on oikeus vähentää summa, joka vastaa tuotteen vähentynyttä arvoa alkuperäiseen arvoon verrattuna. Tämä pätee vain, jos ja siltä osin kuin olet vastuussa siitä, että tuotteen arvo on vähentynyt sen käsittelystä johtuen, joka ei ole ollut tarpeellista tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi.
  8. do88 palauttaa maksut viipymättä; viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, kun do88 on vastaanottanut ilmoituksen, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Kuitenkin do88 viivästyttää korvausta, kunnes do88 on vastaanottanut tuotteen tai olet osoittanut, että tuote on palautettu. Korvaus maksetaan sinulle samalla valitsemallasi maksutavalla, ellei toisin ole sovittu tai jos tällainen korvaustapa ei ole mahdollinen. do88 ei korvaa asiakkaalle lähetyksen kokonaiskustannuksia, jos asiakas on nimenomaan valinnut tietyntyyppisen toimituksen (esim. pikalähetys), vaikka do88 on tarjonnut tavanomaista ja yleisesti hyväksyttävää toimitustapaa, joka olisi ollut edullisempi lähetyskustannuksiltaan. Tällöin do88 maksaa asiakkaalle korvauksen, joka vastaa tavanomaista ja yleisesti hyväksyttävää toimitustapaa. Toimituskuluja ei korvata osittaisissa palautuksissa.

8. Takuu ja valitukset

  1. do88 soveltaa 12 kuukauden takuuta materiaalivirheille ja valmistusvirheille kaikissa myymissään tuotteissa. Takuu kattaa vain alkuperäiset valmistusvirheet ja siksi ei virheitä, jotka ilmenevät asennuksen aikana tai sen jälkeen, asiakkaan muuttaessa tuotteen toimintaa tai ulkonäköä tai muusta ulkoisesta vaikutuksesta tuotteeseen. Asiakkaan tilausvahvistus yhdessä laskun / kuitin kanssa toimii takuutodistuksena. Takuuaika alkaa laskun / kuitin antopäivästä. Kaikkien väärinkäsitysten välttämiseksi, tämän lausekkeen 8.1 mukaisen takuun edellytyksenä on vastuun rajoittaminen jäljempänä olevassa lausekkeessa10.
  2. Ellei toisin pakollisessa sovellettavassa laissa määritellä, asiakkaalla on oikeus tehdä valitus tuotevirheestä kolmen vuoden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakkaalla, joka ei ole kuluttaja, on oikeus esittää tuotevirhettä koskeva kantelu kahden vuoden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta (toimitusvirheestä tai kuljetusvaurioista johtuvissa vahingoissa on kuitenkin toimittava kuten edellä mainitussa kohdassa 6). Asiakkaan, joka haluaa tehdä valituksen tilaamastaan tuotteesta, tulee ottaa yhteyttä do88:een mahdollisimman pian vian havaitsemisen jälkeen. Ollakseen voimassa, valitus on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun asiakas on huomannut tai hänen olisi pitänyt huomata virhe. Valitukset, jotka tehdään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas on havainnut virheen, katsotaan jätetyksi oikeaan aikaan. Valitusta tehdessä asiakkaan on pystyttävä osoittamaan, että tuotteet on ostettu do88:lta, esimerkiksi näyttämällä kuittia.
  3. Suosittelemme, että valitukset tehdään verkkosivustolla annettujen ohjeiden mukaan. do88 maksaa palautuskustannukset hyväksytyille valituksille.
  4. Kun do88 on vastaanottanut valituksen tuotteesta ja todennut, että valitus on voimassa sovellettavan lainsäädännön mukaisesti, do88 korvaa tuotteen tai oikaisee virheen. do88 pidättää itsellään oikeuden kieltää valitus, jos osoittautuu, että tuote ei ole viallinen voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

9. Asiakastiedot ja asiakastili jne.

  1. Kun asiakas rekisteröi käyttäjätilin ja / tai tekee tilauksen verkkosivustolla, asiakasta pyydetään antamaan tietyt henkilötiedot. do88:n tietosuojakäytäntö sisältää tietoja do88:n tavasta käsitellä henkilötietoja.
  2. Jos olet rekisteröitynyt do88-asiakkaaksi, olet sitoutunut varmistamaan, että kukaan ei voi käyttää kirjautumistietojasi. Salasanaa ei saa paljastaa luvattomille henkilöille ja lisäksi on varmistettava, ettei luvattomilla henkilöillä ole pääsyä käyttäjätunnuksen ja salasanan sisältäviin dokumentteihin. Sinun on ilmoitettava välittömästi do88:lle, jos on syytä epäillä, että luvaton henkilö tietää asiakkaan salasanan.
  3. Asiakas, joka on oikeushenkilö, takaa, että asiakastilin rekisteröinyt henkilö sekä muut käyttäjät, ovat valtuutettuja tekemään toimenpiteitä ja ostoksia verkkosivustolla asiakkaan puolesta. Asiakas, joka on oikeushenkilö, on vastuussa kaikista käyttäjien suorittamista toimista, kun he ovat kirjautuneena asiakastilillä. Lisäksi, asiakkaan, joka on oikeushenkilö, on huolehdittava, että henkilöillä, jotka käyttävät asiakastiliä, on pääsy do88:n tietosuojakäytäntöön.
  4. Jos do88 epäilee, että asiakastiliä tai kirjautumistietoja käytetään väärin tai jos käyttö muutoin rikkoo ehtoja, do88:lla on oikeus lopettaa asiakkuus kaikilta käyttäjiltä. do88:lla on oikeus, syystä riippumatta, antaa sinulle uudet kirjautumistiedot.

10. Soveltamisala ja vastuun rajoitus

  1. do88:n myymät tuotteet on tarkoitettu moottoriurheiluun / kilpa-ajoon. Asiakas on velvollinen varmistamaan, mitä vaatimuksia / sääntöjä sovelletaan alueella / maassa, jossa tuotetta käytetään ja noudattaa niitä..
  2. do88 ei ole vastuussa välillisistä menetyksistä tai tuoton menetyksestä. do88 ei ole myöskään vastuussa mistään matkustus- / kuljetuskustannuksista tai muusta työstä ja / tai lisäkustannuksista, jotka ovat aiheutuneet do88:n myymästä tuotteesta. do88 ei ole vastuussa mahdollisista vaurioista, joita saattaa ilmetä laitteissa, ajoneuvoissa, henkilöille tai muille, jotka liittyvät do88:n myymien tuotteiden kokoonpanoon tai käyttöön, eikä mahdollisista haitallisista vaikutuksista ajoneuvon turvallisuuteen, ajo-ominaisuuksiin tai takuuseen.
  3. do88:n vastuu näiden Ehtojen sekä asiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen perusteella rajoittuu jokaisen vahingon osalta summaan, joka vastaa asiakkaan maksamaa kokonaismäärää do88:n tuotteesta, johon vahinko liittyy tai josta se on peräisin.
  4. do88 ei ole vastuussa mahdollisista vahingoista, menetyksistä tai viivästyksistä, jotka aiheutuvat syistä, jotka eivät ole do88 hallinnassa, kuten tietomurto, asiakkaan virhe, asiakkaan laitteiden virhe tai mikä tahansa muu syy asiakkaan puolelta, julkisen viranomaisen toiminta, ankarat sääolosuhteet, sabotaasi, lakko, sota, onnettomuus, sähkökatkos tai viivästys ulkoisissa verkoissa, matkapuhelin- tai puhelinyhteyksissä.
  5. Kuluttaja-asiakkaan osalta tätä lauseketta 10sovelletaan mahdollisuuksien mukaan pakollisen kuluttajansuojalainsäädännön puitteissa.

11. Ehtojen muutokset

do88 pidättää itsellään oikeuden tehdä muutoksia näihin ehtoihin aika ajoin. Kaikki näiden ehtojen muutokset julkaistaan verkkosivustolla. Muutokset astuvat voimaan, kun asiakas on hyväksynyt ehdot (uuden ostoksen yhteydessä tai verkkosivuston selaamisen yhteydessä) tai 30 päivää sen jälkeen, kun do88 on ilmoittanut asiakkaalle muutoksista.

12. Muuta

  1. Jos jokin näistä Ehtojen säännöksistä on pätemätön tai sitä ei voida panna täytäntöön mistä tahansa toimivaltaisesta tuomioistuimessa, viranomaisen toimesta, välimiesoikeudessa tai vaihtoehtoisessa riitojenratkaisuelimessä, sen säännöksen loppuosa ja kaikki muut säännökset ovat voimassa ja täytäntöönpanokelpoisia täysimääräisesti sovellettavan lain sallimissa rajoissa.
  2. Osapuolen luopuminen näistä oikeuksista tai näiden Ehtojen mukaisista toimenpiteistä on tehtävä kirjallisesti ja asianmukaisesti. Mitään tällaista oikeutta tai oikeussuojakeinoa koskeva yksittäinen tai osittainen luopuminen ei estä tämän tai muun tällaisen oikeuden tai oikeussuojakeinon käyttöä tai käytön jatkamista.
  3. do88:lla on oikeus luovuttaa mikä tahansa osa oikeuksistaan ja velvoitteistaan osapuolten välisellä sopimuksella ilman asiakkaan etukäteen antamaa suostumusta. Lisäksi do88:lla on oikeus luovuttaa tai pantata saatavia ilman asiakkaan aiempaa suostumusta. Asiakas ei kuitenkaan saa luovuttaa tai siirtää mitään osaa oikeuksistaan tai velvoitteistaan osapuolten välisestä sopimuksesta ilman do88:n etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.

13. Sovellettava laki ja riidanratkaisu

  1. Näiden Ehtojen tulkitsemista tai soveltamista tai do88:n ja asiakkaan välistä sopimusta koskevat riidat on tulkittava Ruotsin lain mukaan. YK:n hankintalakia (CISG) ei sovelleta näihin Ehtoihin. Ruotsin lakia ei kuitenkaan sovelleta tilanteessa, jossa kuluttajalla-asiakkaalla on paremmat oikeudet kuluttajan asuinmaassa voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.
  2. Riita-asioissa kuluttaja-asiakkaan kanssa, do88 noudattaa Ruotsin kuluttajariitalautakunnan antamia suosituksia. Kuluttajariitalautakuntaan saa yhteyttä verkkosivujen www.arn.se kautta tai postitse Box 174, 101 23 Stockholm, Sweden. Kuluttaja-asiakas voi myös tehdä valituksen Euroopan komission verkkovälitteisessä riidanratkaisufoorumissa ("ODR-alusta"), joka on osoitteessa: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Riita-asia kuluttaja-asiakkaan kanssa voidaan myös ratkaista julkisessa tuomioistuimessa.
  3. Kaikki riita-asiat asiakkaan kanssa, joka on oikeushenkilö, ratkaistaan lopullisesti Tukholman Kauppakamarin välimieslautakunnan (SCC) hallinnoiman välimiesmenettelyn avulla. Nopeutetun välimiesmenettelyn sääntöjä sovelletaan, ellei SCC harkintansa mukaan päätä, ottaen huomioon tapauksen monimutkaisuuden, kiistanalaisen summan ja muut olosuhteet, että välimiesmenettelyä koskevat säännöt tulevat voimaan. Viimeksi mainitussa tapauksessa SCC:n on myös päätettävä, onko välimiesoikeus muodostettava yhdestä vai kolmesta sovittelijasta. Välimiesmenettelyn paikkana on Tukholma, Ruotsi ja menettelyn kielenä englanti. Väärinkäsitysten välttämiseksi, edellä mainittu ei estä do88:ta hakemasta maksumääräystä tai velan perintää asiakkaalta, jos asiakas ei maksa erääntyvää velkaa.
  4. Kaikki lausekkeen3 mukaan toimitetut välimiesmenettelyt, kaikki luovutetut tiedot ja kaikki asiakirjat, jotka ovat asianosaisten tai välimiesten, tai heidän puolestaan esitettyjä tai annettuja tällaisissa menettelyissä sekä kaikki tällaisessa menettelyssä tehdyt tai julistetut päätökset ja palkkiot on pidettävä ehdottoman luottamuksellisina, eikä niitä saa käyttää mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin tällaiseen menettelyyn tai tällaisen päätöksen tai palkkion täytäntöönpanoon, eikä asiakas saa luovuttaa mitään tietoja kolmannelle osapuolelle ilman do88:n etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.
  5. Huolimatta edellä mainitusta, do88 voi ryhtyä kaikkiin tarvittaviin oikeustoimiin asiakkaan asuinmaan missä tahansa toimivaltaisessa tuomioistuimessa viivästyneiden maksujen perimiseksi. Osapuolet täten hyväksyvät, että tällaisen tuomioistuimen toimivaltaan sovelletaan tällaiseen tarkoitukseen.

 

do88 hyväksyi nämä Ehdot 1. tammikuuta 2018.