do88 Teho-Välijäähdytin MERA, BMW G-Sarja (B58) / Totyota GR Supra A90 | GR Supra A90 - TOYOTA - Mallikohtaiset | do88.fi

Tuote on lisätty ostoskoriin!

Product image

Jatka ostoksia
Siirry kassalle

Tuotekehitys tapahtuu tiloissamme, joka sijaitsee Nykvarnassa Tukholmassa

Nopeat toimitukset suoraan varastoltamme
Pätevä asiakastuki
Nopia toimitus
Asiakastuki

do88 Teho-Välijäähdytin MERA, BMW G-Sarja (B58) / Toyota GR Supra A90

3564.38 EUR
Tuotenro: 
ICM-430-G
 
Lisää ostoskoriin
  • Nopeat toimitukset
  • Turvallinen osto
  • 14 pv avoin osto
Tuotteen kuvaus

Paranna B58-moottorisi suorituskykyä MERA do88 Charge Cooler Manifold -sarjalla!


Tausta
B58-moottori, joka esiteltiin F-sarjassa muutama vuosi sitten, on osoittautunut todelliseksi helmi moottoriksi, joka kykenee suuriin tehoihin ja erinomaiseen luonteeseen. Kuitenkin moottorissa on joitakin heikkouksia, jotka kaipaavat parannusta sekä suorituskyvyn että luotettavuuden osalta. B58 on varustettu vesi-ilma sisääntuloputki, joka on kytketty eteen asennettuun lämmönsiirtimeen (vesiradiatori). Lämmönsiirrin jäähdyttää veden, joka kiertää sisääntuloputkessa, mikä puolestaan auttaa hajottamaan lämpöä ennen kuin se pääsee moottoriin. Sisääntuloputki on integroitu B58:n imusarjaan, mikä tekee siitä monimutkaisen ja tiiviin rakenteen, joka vaatii tarkkuutta suunnittelussa ja toteutuksessa meiltä jälkimarkkinoiden tuottajana.

Haasteet tehdasosien kanssa
Virittäneiden B58-moottorien omistajat kohtaavat usein nopean lämmön kertymisen sisääntuloputken jäähdytysjärjestelmässä, erityisesti kun autoa käytetään ratakäytössä. Kohonneet imuilman lämpötilat saattavat saada ECU:n pienentämään tehon tuottoa tai jopa siirtämään auton vikatilaan. Myös tavallinen reipas katua ajo voi aiheuttaa samanlaisia ongelmia.

Lisäksi tehtaalta asennettu suorasuihkutusjärjestelmä, jolla on ilmeisiä etuja, ei ole hyvin sovitettu korkean hevosvoiman sovelluksiin tai etanolijoustavan polttoaineen käyttöön. Jotta voitaisiin injektoida enemmän polttoainetta, monet kääntyvät asentamaan porttisuuttimen välikappaleita imusarjan ja sylinteripään välille. Tämän ratkaisun haittapuoli on se, että se sijoittaa suuttimet oudosti kulmaan. Tämän seurauksena polttoaine osuu imukanavien seiniin, mikä voi johtaa potentiaaliseen polttoaineen kertymiseen.

Kuten usein on, tehdasosat voivat muodostua rajoittaviksi tekijöiksi, kun pyritään korkeisiin tehokkuuksiin, erityisesti ilmavirtauksen suhteen. Tehdas (vakio ilmansuodatinkotelo) on tällainen komponentti, joka ei vain rajoita ilmavirtausta vaan myös aiheuttaa merkittävän riskin halkeamiselle korkeilla ahtopaineilla, sen muovisen rakenteen vuoksi.


do88 ratkaisu

Tämä suorituskykyinen sisääntuloputki on osa MERA-valikoimaamme! MERA tarkoittaa enemmän jäähdytystä, parempaa ilmavirtausta ja enemmän suorituskykyä. Yksinkertaisesti, MERA!

Garrett Motorsport -ydin
MERA-sisääntuloputkemme sisältää Bar&Plate -suunnittelun ilmavettä ytimessä, joka on valmistettu arvostetun Garrett Motorsportin toimesta, asettaen alan standardin laadulle ja suorituskyvylle. Sen rakenne sisältää ohuita, tiiviisti pinottuja jäähdytyslaitteita, jotka tarjoavat erittäin tehokkaan lämmönsiirron. Ydin on tarkalleen 102 mm paksu, maksimoiden sen tehokkuuden tälle erityiselle sovellukselle. Sekä ilman että veden säleiköiden ominaisuudet on tarkoin arvioitu saavuttaakseen ihanteellisen tasapainon optimaalisen jäähdytyksen ja ilmavirtauksen välillä.

Uudistuksellisesti suunnitellut valuraudasta valmistetut päätysäiliöt
Sisääntuloilma ja jäähdytysvesi jaetaan tasaisesti ytimen läpi huolellisesti suunniteltujen, valuraudasta valmistettujen päätysäiliöiden kautta. Näiden päätysäiliöiden kehittäminen sisälsi kattavan prosessin, joka sisälsi 3D-skannauksen, useita suunnitteluiteraatioita, jotka seurasivat laskennallista virtausdynamiikkaa (CFD) ja 3D-tulostusta, ennen kuin päädyttiin lopulliseen prototyyppiin. Valitsimme valuraudasta valmistetut päätysäiliöt CNC-koneistuksen sijaan. Valaminen mahdollistaa monimutkaiset muodot, jotka palvelevat paremmin haluttua toimintoa. Meille maksimaalinen suorituskyky on tärkeämpää kuin bling-tekijä!

Moottorin suojakannen yhteensopiv uus
Yhtenä tavoitteenamme do88 sisääntuloputken kehittämisessä oli varmistaa sen yhteensopivuus vakio moottorin suojakannen kanssa. On sanomattakin selvää, että harrastajat haluavat säilyttää moottoritilan alkuperäisen ulkonäön, jos mahdollista. Tämän mielessä investoimme merkittävästi suunnitteluun, joka ei vain ole massiivinen suorituskykyinen päivitys, mutta myös sopii moottorin suojakannen alle. Onnistuimme jopa haastavassa tehtävässä majoittaa meidän apupolttoainesäiliö moottorin suojakannen alle. Yksityiskohdissa on piru, ja tähän mennessä tämä ainutlaatuinen ominaisuus erottaa do88-sarjan kilpailusta. Korkean suorituskyvyn rakentaminen on yleensä tehty harrastajille, jotka arvostavat ulkonäköä yhtä paljon kuin pelkkää suorituskykyä ilman kompromisseja.


Avainominaisuudet

Monipuolinen Pakosarjan Suunnittelu: Polttoaineen Ruiskutuksesta Tehomuutoksiin
Ulostuloputkisäiliömme on esiasetettu tukemaan lisäporttien polttoaineen ruiskutusta. Erikoisvalmistettu polttoainesäiliö, jossa on naaras AN-8 -kierteet, sisältyy, ja se asentuu helposti ulostuloputkeen. Olemme suunnitelleet sen yhteensopivaksi Injector Dynamics ID1050x-34-14 tai Bosch EV14XK (lyhyt) polttoainesuuttimien kanssa. Jos päätät olla käyttämättä porttiruiskutusta, tarjoamme suuttimien peitetulpat mukavuutesi vuoksi. Lisäksi jokainen sylinterikanava ulostuloputkessa on varustettu 1/8" NPT-portilla, joka sopii nitro- tai metanoli-injektioon - yleisesti käytetty tehonlisäys B58-moottorille (tiivistetulpat sisältyvät).

Lisämittaus- ja Alipaineportit
Sisääntuloputken sivuun integroituna, do88 on lisännyt 3-portin levyn suoraan valuosaan. Tämä ominaisuus tarjoaa joustavuuden mitata lisäparametreja tai toimia ylimääräisenä alipaineen lähteenä. Jos et halua käyttää näitä kolmea 1/8" NPT-porttia, tiivistetulpat tarjotaan sisältyvänä laitteistosarjassa.

Kaksi 1/8" BSPT-porttia on strategisesti sijoitettu takavesisäiliön päälle. Nämä portit palvelevat kaksoistoimintoja. Ne voidaan käyttää sekä sisääntulo- että ulostuloveden lämpötilojen seurantaan, mutta toimivat myös ilmausportteina auttaen ilmanpoistoprosessissa, varmistaen, että kaikki ilma on tehokkaasti poistettu sisääntuloputkesta. Mukavuutesi vuoksi 1/8" BSPT-tulpat tarjotaan sisältyvänä laitteistosarjassa.

Kehittynyt Lämmönhallinta
Sisääntuloputken mukana toimitetaan erityinen lämpöeristelevy, joka on suunniteltu eristämään saumaton alumiiniputki sylinterin päästä johtuvasta lämpösiirrosta. Tämä este tehokkaasti alentaa sisääntuloilman lämpötiloja (IAT), parantaa ilma-virtauspenkin tehokkuutta ja auttaa minimoimaan lämpökuormitusongelman. Toisin kuin vakio ilmansuodatinkotelo, do88:n sisääntuloputki on tehty alumiinista, joka kestää korkeampia paineita. Lämpöeristelevy vähentää johtavaa lämpösiirtoa, joka on tyypillistä alumiiniosille. Eristeeseen on asennettu erikoisvalmistettuja, korkealaatuisia FKM-silikonitiivisteitä. Näitä tiivisteitä on asennettu tarkkuuskoneistettuihin uriin varmistaen tiukan istuvuuden. Tämä lähestymistapa tarjoaa merkittävästi paremman tiivisteen verrattuna kilpailijoiden menetelmiin, jotka usein turvautuvat vähemmän luotettaviin tiivistysaineisiin.

Sisältyvät Tulpat ja Korkit Pakosarjan Muokkaamista Varten
Jos haluat tiivistää kampikammion alipaineen yhteyden ulostuloputkisäiliössä, tulppa on erityisesti tähän tarkoitukseen sisällytetty. Lisäksi korkki tarjotaan sulkemaan polttoainesäiliön tuuletuslinjan yhteys sisääntuloputkisäiliöön. Nämä portit ovat yleisesti estettyjä korkeammille tuotoksille, joten ne sisältyvät.


Tuotetiedot:

  • Käyttää korkean suorituskyvyn, moottoriurheiluluokan, Bar&Plate, ilma-vesi-lämmönvaihtimen ydintä Garrettilta, 102 mm (4") paksu. 11 vesijäähdytysriviä, OE 6 riviä.
  • Alemmat sisääntuloputken ilman lämpötilat samanlaisissa olosuhteissa: 23°C verrattuna OEM 41°C. Tarkat luvut löytyvät diagrammeista tuotekuvien alla.
  • Kasvanut ilmavirtaus, pienempi paineenpudotus: @ 0,1 bar / 1,45 psi paineenpudotus: 874 CFM (595 CFM), 47% korkeampi! Tarkat CFM-arvot löytyvät diagrammeista tuotekuvien alla.
  • Huipputehonlisäys 5 hv! Mitattu autossa, jossa on bootmod3 Stage 2+ (BMW 340i 2017).
  • Suurin keskialueen teholisäys 18 hv!
  • Suurin vääntömomentin lisäys 28 Nm!
  • Suunniteltu SolidWorksin avulla käyttäen laskennallista virtausdynamiikkaa (CFD).
  • Helppo pääsy kierteitettävään öljysuodattimeen nopeita öljynvaihtoja varten – ei tarvetta poistaa putkistoa joka öljynvaihdon yhteydessä.
  • Integroitu anturilevy kolmella 1/8" NPT-portilla lisäparametrien mittaamiseen (tiivistetulpat sisältyvät).
  • Sisältyvä polttoaineraili (sisältyy MERA-versioon) lisäyläruiskutusta varten.
  • Suutintulpat jokaiselle sylinterikanavalle sisältyvät.
  • Yksittäiset 1/8" NPT-portit jokaisen sylinterikanavan päällä nitro- tai metanoli-injektioon (tiivistetulpat sisältyvät).
  • Yksittäiset 1/8" BSPT-höyryportit sekä sisääntulo- että ulostulo-vesiliitännöille takana putkistossa helpottamaan järjestelmän ilmausta (tiivistetulpat sisältyvät).
  • Liitäntävalmis suunnittelu, ei vaadi asennuksia.
  • Sisältyy kaikki välttämättömät kiinnikkeet eri komponentteja varten, kuten johdinkimput ja moottorikotelo.
  • Voidaan asentaa OE- tai jälkimarkkinamoottorikoteloihin (OE-liitännöillä). Se sopii jopa pienellä muutoksella, kun käytetään lisäportin ruiskutuspolttimia.
  • Lämpöeristeväli sisältyy, suunniteltu eristämään saumaton alumiiniputki sylinteripään johtavasta lämpösiirrosta.
  • Erikoisvalmistettu korkean luokan FKM-silikonitiivisteet sisältyvät sekä lämpöeristeväliin että sisääntuloputkeen (12 kpl yhteensä).
Sopii
Toyota GR Supra MK5 (A90)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2019 -

BMW 2' M240i M240iX (G42)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2021 -

BMW 3' M340i M340iX (G20 G21)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW 4' M440i M440iX (G22 G23 G26)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2021 -

BMW 5' 540i 540iX (G30 G31)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW 6' 640i 640iX (G32)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW 7' 740i 745e (G11 G12)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW 8' 840i 840iX (G11 G12)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW X3 M40iX (G01)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW X4 M40iX (G02)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW X5 40iX (G05)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2017 -

BMW X6 40iX (G06)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2018 -

BMW X7 40iX (G07)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2017 -

BMW Z4 M40i (G29)
Moottori: B58 Gen 2
Vuosimallit: 2017 -
OE viite / Korvaa
11618647977

Lisukkeet:

Viimeksi näytetty: